lunes, 2 de mayo de 2011

Malevich i l'Inkhuk (o Injuk)

Grup UNOVIS amb Malevich dempeus, el segons de l'esquerra, 
Vitebsk, 1922.
Kasimir Malevich va ocupar un gran nombre de càrrecs importants en el sistema d’educació artística reorganitzat a la Unió Soviètica entre la Revolució i 1926. Juntament amb artistes com Vasily Kandinsky i Vladimir Tatlin, es fa fundar al 1920 el Museu de Cultura Artística (Inkhuk) amb afiliacions a Petrogard (actual St Petersburg) i a Vitebsk. 
El 1920, Malevich va posar en pràctica a l’escola d’art de Vitebsk un tipus d’ensenyament educatiu basat en la teoria de que el Suprematisme era un sistema universal i perfecte que podia desenvolupar-se d’una manera col·lectiva. Aquest plà se’l va anomenar UNOVIS (Afirmació de l’Art Nou). L'UNOVIS va tenir uns partidaris, però també una oposició determinada. 
Entre 1923 i 1926 Malevich va estar treballant a Petrograd (actual St Petersburg), amb la intenció de transformar el Inkhuk en una institució que investigués sobre la cultura de l’art modern. Malevich va impulsar la tendència amb el Quadrat negre, on comença a creure que l’element estètic era addicional i es podia aïllar a traves d’un cuidat anàlisis formal. 
El 1926 va acabar l’Introducció a la teoria del “element addicional” en la pintura. No obstant, la publicació del text només va passar el periode de prova ja que a principis de 1926 el van despatxar del seu càrrec com a director del Inkhuk (càrrec que havia ocupat des de 1925). A finals d’aquell mateix any el Inkhuk es va fusionar amb l’Institut Estatal per la Història de l’Art i va ser llavors quan Malevich va ser expulsat del tot juntament amb el seu departament ja que les seves obres s’havien tornat incomprensibles per als historiadors de l’art.



K Malevich, Quadrat negre, 1923 -1929.
Va fer vàries versions de la seva obra més emblemàtica 

No hay comentarios:

Publicar un comentario