lunes, 9 de mayo de 2011

Relacions

-       -  En les dues imatges la composició es mol semblant, en cara que es tractin de tècniques diferents (pintura i fotografia) i d’èpoques també molt diferents (França del 1872 i Rússia del 1915). En les dues hi apareixen un grup de personatges que es relacionen entre ells pel fet de pertànyer a corrents similars. Així a Coin de Table tots els personatges són representants de la literatura francesa del moment, i a Malevich a l’Injuk són tot un col·lectiu que es dedica a la investigació de l’art.

-          - A les dues imatges la taula juga un paper molt important (inclús a un d’elles apareix en el títol de l’obra). Es el lloc on se situen els personatges, ja siguin drets o asseguts al seu voltant.

-       - Una relació molt important és com es tracta la idea de la cantonada. Els dos artistes, Kasimir Malevich i Henri Fantin-Latour, van donar molta importància a aquest tema. En Un coin de table podem trobar que en un quadre on aparentment no hi ha cap historia darrera el simple retrat, és a les cantonades on l’autor ens presenta un seguit de baralles entre els components i els moviments literaris de l’època. Malevich també va donar-li molta importància a la cantonada, com hem vist anteriorment, a la primera exposició on es va presentar el nou corrent iniciat per ell mateix, el Suprematisme, va col·locar expressament la seva obra més emblemàtica en una cantonada per a poder transmetre-li tot el simbolisme que això representava per la societat russa. I així podem observar com els dos artistes ens volen transmetre els canvis i trencaments amb el passat que van ser presents en les seves respectives èpoques, només pel fet de presentar-ho en una cantonada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario